Blääääääurrrrrghhhhh

Film / Permalink / 4





Skräcksommar på SVT. Jag och en av mina favoritgubbar från västra grannlandet bänkade oss med svenska kulinariska smaksensationer som sourcream chips och pommac, samt ett sprudlande humör. Vi insåg ganska snart att det var vad kamraten kallade Dritefilm, men härdade av okänd anledning ut till det bittra slutet...
För er som har sett Howards End och tyckte den var händelselös- i jämförelse med Picnic at Hanging Rock är den Matrix. Bland alla tiotusentals b-filmer och skräckpärlor gräver alltså SVT i arkiven ända tillbaks till ´75 för att rota fram den här dassrullen... ofattbart.



#1 - - Herr H:

Missa inte "Dementia 13" på Eskapix..;-)

#2 - - Emma:

Känner mig måttligt flickig nu men jag har alltid älskat den här :) (fast jag har nog aldrig sett på den som en skräckfilm..)

#3 - - S:



Herr H;

ABSOLUT!!!!

#4 - - S:

Emma;

Hade jag inte väntat mig en skräckfilm (och till på köpet lockat med mig en oskyldig norrman) hade jag kanske inte varit fullt lika negativ, svårt att säga faktiskt eftersom det mesta vi gjorde var att på ett lagom moget sätt svärta ned och göra oss lustiga över scenerna=)

Till top