Den Svårfångade...

Film / Permalink / 3





"Ja det är biblioteket..."
"Ja tjena, jag ringer för att reservera en film."
"Haha, nu kan man ju inte direkt göra det."
"Kan man inte?"
"Nää... Det tror jag åtminstone inte... Vad gäller det för film?"
"En film jag vet ni har beställt, och skulle få in i veckan; Winters Bone heter den."
"Winter spoon... Nu ska vi se här..."
"Va?"
"Nej, tyvärr vi verkar inte ha den."
"Jag tror du hörde fel."
"Winter Spoon?"
"Nej bone, som i ben fast på engelska. Winters Bone."
"Få se nu... Winters..."
"Bone."
"Då gör vi ett nytt försök. B-o-o-n... Nej jag är ledsen, den finns inte."
"Nej, nej, B-o-n-e!"
"Jag skrev ju det!"
"Men du sa ju nåt annat?"
"Nu kommer det rätt mycket kunder här..."
"Mrgmlll... Jag får återkomma..."

Idag var jag där nere och filmen var givetvis utlånad redan.

Jakten går vidare.




#1 - - Pål Eggert:

Maximal fellyssning :-) Ge inte upp. Det är filmen värd.

#2 - - Ingo:

Jävla amatörer till receptionister. :)

#3 - - Sundin:



Pål Eggert;

Jag tog videobutiken istället, hyrde Himlen är Oskyldigt Blå också. Den var bra den också.



Ingo;

Haha, det är enda snubben de har anställd där, typiskt att det var han som svarade. Han är alltid lika inkompetent. Har länge misstänkt att han är nån gammal alu-anställd som de förbarmat sig över och låtit vara kvar.



Till top