Gillian Flynn - igen

Böcker / Permalink / 6




"His mom couldn´t run the farm right - somehow she was screwing it up. She´d take a load of wheat over to the elevator in a borrowed truck and get nothing - less than what it cost to grow it - and whatever money she did get, she owed.
The wolves are at the door, his mom always said, and when he was younger, he pictured her leaning out the back door, throwing crisp green cash at pack of hounds, them snapping it up like it was meat.
It was never enough."







#1 - - Emma:

Nyfikenheten på Flynn börjar infinna sig :) Horn knuffande till mitt lässpår något så nu hittar jag inte riktigt rätt i läsningen längre

#2 - - Pål Eggert:

Jag har helt ballat ur med läsningen. Har haft Båten av Nam Le hemma hur länge som helst nu och knappt hunnit hälften, trots att jag tycker den är riktigt bra.

#3 - - sundin:





Emma; jag tror du skulle gilla henne. Nu när jag läser henne på engelska märker jag att det var nog en av de saker som störde med Vass Egg; jag borde läst den i original, översättningen kändes inte riktigt bra. Vem är Horn?



Pål;

Jag är ganska ur gängorna också. På alla plan just nu.



#4 - - Emma:

Ska kolla upp henne, just nu får det nog bli översättningen ändå om den finns på biblioteket. Horn är Joe Hills senaste bok, första boken inom genren (vilken den nu är) som jag läst på år känns det som



(förövrigt så tror jag att jag ogillar årstidsskiftningar rätt skarpt)

#5 - - Emma:

Ska kolla upp henne, just nu får det nog bli översättningen ändå om den finns på biblioteket. Horn är Joe Hills senaste bok, första boken inom genren (vilken den nu är) som jag läst på år känns det som



(förövrigt så tror jag att jag ogillar årstidsskiftningar rätt skarpt)

#6 - - Emma:

Ska kolla upp henne, just nu får det nog bli översättningen ändå om den finns på biblioteket. Horn är Joe Hills senaste bok, första boken inom genren (vilken den nu är) som jag läst på år känns det som



(förövrigt så tror jag att jag ogillar årstidsskiftningar rätt skarpt)

Till top