Asfaltsånger

Musik / Permalink / 3


 

Drömmar som grusades

Jag tar dig härifrån

Istället för räls - Ett alternativ till ån

Har hört det förr

Dödens sista skrik

Min krigsmålning den är vit

 

Tappar kontrollen i 175

Hals över huvud

Tog emot, tog dig hem

Från tristessen in i ljuset

Det gjorde jag och rullgruset

 

Om du faller tar jag emot dig

I min famn

Om du faller tar jag emot dig
Hårt och Kallt
Om du faller tar jag emot dig
I min famn
Om du faller tar jag emot dig
Asfalt



Desperat likt jakten
Efter föda i svält
Lika övertygande som en ångvält
Att inget han gjort var rätt
Att hoppa det är lätt

Hennes lingula hår
Skiner i solens sken
Sommarklänningen blottar hennes bara ben
Hon skriker när jag
Smeker hennes lår
Gråtande flyr hon med skrubbsår


 

Ett band som harvat på ett bra tag, men för första gången överger de trötta klyschornas språk för svensk gatpunk när den är som bäst; på svenska. Att döma av hur det låter i det här titelspåret liksom medverkan på Sörlings Turist I Tillvaron- samling häromsistens är det ett givet köp. Noterar också att en cover på cornelis Ballad Om Censuren hamrats in, vilket kan bli hur bra som helst.

Fast ett jävligt fult omslag är det.

 

 

 

Kostar 99 pix (porto inräknat)

och beställs via [email protected]

 

 

 

#1 - - Cadial:

Haller med: Ett javligt fult omslag!

#2 - - S:





Skivan annars är megasnyggt gjord, speciellt låten Politisk Kung Fu som stilar med Maud och reinfeldt i karatemundering och textrader som;



Fullkontakt, Nonchakos tigergaffel och närstrid

Inkasso, ränta, aviavgift och stängd kredit

En skalle, en uppercut, en roundkick och ett knä

Huset, din vigselring, barnens hamster samt din bil och portmonnä



=)



#3 - - Pål Eggert:

Det är så fult att det blir bra.

Till top