Vassa och Smarta

Allmänt / Permalink / 6





Från SVTs programpresentation:
Nyhetsbyråns panel levererar personliga, vassa och smarta synpunkter på veckans nyheter.






"Det är inte alla som känner till att den här glorifieringen av hemmafruar började långt tidigare.
Nämligen med en teveserie som heter Mad Men."
Alexandra Pascalidou om den kritiserade hemmafruenkäten från sajten familjeliv.







"Jag är övertygad om att han kommer att vinna.
Svenska folket älskar Björn Ranelid."
Viggo Cavling om melodifestivalen.






"Jag röstade
Ja till euron. Det hade jag gjort idag också.
Jag är inte rädd för kineserna!"
Carina Lidbom om eurokrisen.






#1 - - Pål Eggert:

Ovärderliga reflektioner. Min syn på världen förändras ;-)

#2 - - Eva Hamilton:





Pål;

Du har helt klart en framtid i min organisation!!!



#3 - - CJ Håkansson:

Varför är det inte tillåtet att nödslakta kändisar?

#4 - - S:





CJ;

Javisst är det märkligt? Under fågelinfluensan nackades ju kacklande fjäderfän på löpande band, och ingen saknar ju dom heller.

#5 - - Maria:

Men åh. Hur folk gång på gång lyckas få för sig att Mad Men glorifierar hemmafruar...

#6 - - S:





Nä precis maria, undrar om de också tycker att Nyckeln till Frihet glorifierar fängelsevåldtäkter eller att King Kong uppmanar till bortrövande för jätteapor.

Till top