Kulturell Enkät

Allmänt / Permalink / 2




Ika-reklam




Personer jag helst skulle vilja intervjua:

Jag är nyfiken på Ola Nilsson som skrivit Hundarna, Nattbete och Änglarna, annars är det väl mest utländska favoritförfattare som man velat ställa frågor till. Och ännu mer vissa serieskapare som Moore, Delano eller följa med Mignola en dag på jobbet.

Bok jag ser fram emot mest:
Just nu; Äkta Skräck samt Blod, Eld, Död. Den första en faktabok om extremfilm, den andra en reportagebok om svenska hårdrocksscenen av Ika Johannesson och Jon Klingberg.

Den här personen vill jag ge nobelpriset:
President Barack Obama har ju redan fått Nobels Fredspris så han kan gott få litteraturpriset också
för sin underbara bok Min Pappa Hade En Dräng.

Inspirationskälla:
Allt möjligt, livet är en resa och jag åker snålskjuts.

Ett snyggt bokomslag (går bra att bara skriva boktitel):





Bok jag läst om många gånger:

De flesta av mina Remo Special, Conansamlingarna, Den förskräckliga Apan, Historier från Ingenstans.

Favoritläsning på hösten:
Skiljer sig väl inte direkt från andra årstider i läsning, serier hänger på ekonomin, engelskspråkiga böcker likaså, och om jag själv är i intensiv skrivperiod läser jag helst faktaböcker eller biografier.

Några filmer jag vill rekommendera:
Har sett några bra franska i år; Martyrs, Frontiers, Inside, En Profet.

En låt jag ständigt återkommer till:

Lyssna


Senast köpta bok:

Vikingahistorier av Åke Ohlmarks.









#1 - - Pål Eggert:

Här var några roliga kommentarer, särskilt om Barack Obama.

#2 - - S:





jo, jag har haft den skenheliga råttan på tankarna senaste tiden runt palestina. Ärligt talat, oavsett vad man än står i frågan så borde man hålla med om att USA som medlare i freddssamtalen är ungefär som att den ena partens mamma är domare i en skilsmässa;

http://www.youtube.com/watch?v=5tib1lYIsdk



Till top