Höstlig

Dikt och Rim / Permalink / 0








Åter faller löven från gråspräckt dyster himmel

I leriga gympadojor går jag

Med samma tomma rim ännu en höst

Om jag visste varför jag skriver

Jag undrar vad det hjälper att skrika högt

När man inte har nån röst

 

Om jag ska vara ärlig vännen

Så kan jag inte minnas

Senaste gången vi på allvar kyssts

Allt det innerliga

Närgångna och förtroliga

Är så länge sen fast det känns som nyss

 


Jag följer barnen

Till skimrande sagovärldar

Rusar genom parken på drakjägaräventyr

Om natten far fingrarna

Fritt över tangenterna
Och var de landar är det inte längre jag som styr

 


Vem mår skit

Jag trivs bäst i ensamheten

Kanske är det vi mist något ingen av oss saknar

Jag ville bara skriva nåt

Som skulle kännas

Slå dig ur din slummer tills du vaknar

 

 

 



Till top