Smakprov

Böcker / Permalink / 1



Det vita ljuset pulserar genom min lägenhet. Under långa stunder hör jag ingenting, men de kommer med en sorts regelbundhet. Jag börjar samla på ljuden. Jag sitter i min soffa och antecknar, jag fyller sida efter sida med långa skrapningar, pickande som punkter, darriga linjer och jag skriver, skriver, skriver.
Men jag förstår ändå inte språket. Långa stycken faller bort i ljuden av hostningarna jag ännu inte lyckats lokalisera. Någon trasar sönder det vita ljudet. Det gör ont i huvudet, ännu mer nu, som en brännande punkt på hjässan.
Jag är inte särskilt religiös, men jag tänker att vi alla har våra demoner. Jag kan inte förklara ljudet på något annat sätt. Om ljuden inte kommer ur mig, men ändå genljuder i mina rum måste det ju vara något annat.
Någon annan.



Ur novellen Svarta Mary av Sandra
Hittas i Vridna Historier - Första boken i Eskapix nya form






#1 - - ing0:

Den var jäkla bra! :)

Till top