Häxrötter recenserad

Publicerat / Permalink / 0





Häxrötter finns att beställa H Ä R ! ! !

 

”Redaktör Henrik Holmström förgyller sommaren med den andra volymen i Eskapix nya format. Och som tidigare är konceptet att varva noveller med artiklar och essäer väldigt lyckat, med anmärkningen att innehållet den här gången känns aningen svajigt. Några av bidragen uppfattar jag som utfyllnad. Och jag avser då sakprosan. Det blir i flera fall lite väl snuttifierat. Men viktigast att veta om den här antologin är att Eskapix åter igen presenterar en handfull alldeles utmärkt, nyskriven svensk skräck. Och dessutom får vi en novell av Robert E. Howard som extra stämningshöjare.”
Ja, mina vänner; senaste Eskapixboken Häxrötter har blivit recenserad av Jonny på Swedish Zombie, och lovorden duggar alltjämt tätt som kanske kan anas av utdraget ovan.





Läs Swedish Zombies Recension Här









Obarmhärtiga Texter



"Häxrötter innehåller även en del mindre artiklar. De jag tyckte bäst om, delvis för att de berättade sådant jag inte visste och för att de var lite längre, var "Dödens grymma vällust" om den belgiske konstnären Rops, samt artikeln om psykiatern Velikovskys teorier om Bibelmiraklens uppkomst."
Japp, även kompisen Pål på Världen Ska Brinna har recenserat Häxrötter. Läs hela recensionen genom att klicka på länken under yxmannen ifråga.















Till top