Oförstörbara

Dikt och Rim / Permalink / 1

 

 

 

Låt mig vila från allt korkat kackel

Av huvudlösa fjäderfän

Lägg mig till ro inunder barndomens

Blommande fläderträd

 

En nation så förknullat billig

Med köttet skändat

Jag sövs ner men skyr ljuset

Som förlett och bländat

 

Vad dryper genom täta tyget

Kletig sunk sipprar sur

Jag söker dunk som dövar leda

Med punk flippar ut

 

Vi oförstörbara i väntan oförgätna

Bakom stängsel stå

Hur de blankslitna stålhättor biter

Kom låt oss pröva på

 

 

 

 

 

 

#1 - - Anonym:

"Låt mig vila från allt korkat kackel

Av huvudlösa fjäderfän

Lägg mig till ro inunder barndomens

Blommande fläderträd"

Han låter trött han där. Borde strunta i allt energiberövande och vända sig mot ljuset i stället :)

Svar: En viss trötthet som inte ens ljus kan hjälpa :)
Jag

Till top