Fredagspsalm

Musik / Permalink / 0


 

Tala inte om för mig att jag borde läsa

Din jävla pamflett

Kom inte hit och berätta för mig vad som är fel

Och vad som är rätt

Ge mig inga jävla boktips - mitt svar till dig blir en lavett

 

Kom inte hit

Med din dynga om etik och om moral

För inget av det du erbjuder

Vill jag ha

 

Du är ingen jag bryr mig om din jävla idiot

Jag kanske inte får nåt vettigt sagt men jag säger ändå emot

 

Det ska jag säga dig

Jag vill inte vara någon intellektuell

Jag tänker inte ta reson

Jag ska supa och vandalisera ikväll

 

Jag skiter i dina ideér om hur du tycker

Att jag borde va

Det du säger rimmar illa; fina ord men det låter inte bra

Slå mig på fingrarna

När jag inte fattat vad det var du sa

 

Du säger att jag inte hajar någonting

Men det skiter jag i

Jag vill ha sönder någonting!

 

Du är ingen jag bryr mig om din jävla idiot

Jag kanske inte får nåt vettigt sagt men jag säger ändå emot

 

Det ska jag säga dig

Jag vill inte vara någon intellektuell

Tänker inte ta reson

Jag ska supa och vandalisera ikväll


Jag har stått på verkstadsgolvet och svettats

Som ett jävla svin

Jag har tänkt på hat och våld och längtat

Efter bärs och billigt vin

Så kom inte fram till mig och låtsas vara

Utbildad och fin

 

För jag må vara sliten men jag orkar ändå slåss

Och dina bra betyg

Gör dig inte smartare än oss

 

 





Förena er
Förena er
Ty förenade ni stå
Och söndrade ni falla när andan faller på

Ni är så självrättfärdiga
Så fulla av arrogans
När ni skriker efter hjälp är jag nån annanstans

När ni seger vunnit och firar den som bäst
Står jag och urinerar
På erat manifest

Fanatiker, Fanatiker
Skaffa dig ett liv din jävla hora
Fanatiker, Fanatiker
Din ideologi är dömd till att förlora


Ni kastar sten i glashus
Lider brist på självinsikt
Står gömda bakom slagord med hat och blod i blick

Ni luktar skit i käften
Men det är i stanken som ni trivs
Fly in i era 14 ord för ni saknar egna liv

Och när ni höjer bägarna
Uti en segerskål
Då sitter jag och skiter på eran solsymbol

Fanatiker, Fanatiker
Skaffa dig ett liv din jävla hora
Fanatiker, Fanatiker
Din ideologi är dömd till att förlora

Res er upp och skåda
Eran frälsare och Gud
Vända emot Mekka eller djupt i Kristi brud

Jag spyr på era skrifter
Och er skenhelighet
Religiösa artefakter och infantilitet

Men när ni genomskådat
Lögnerna till sist
Har jag redan tömt pungen över erat krucifix










 

 

Till top