Oh my sweet summer child, what do you know about fear?

Film / Permalink / 3




En av kännetecknen för en renodlad nörd är att det inte spelar någon roll hur många gånger drömfabrikens legoknektar våldtagit kadavret av barndomens hjältesagor, lika glatt trumpetas ut att en ny adaption är på gång och att väntan är olidlig. Varför en bra bok inte bara kan vara en bok, serietidning en bra serietidning etc har aldrig riktigt gått upp för mig, lika lite som den snällnaiva förväntan inför krasst kommersiella krafters nästa skändningståg.






Att sen bilderna jag sett från Game of thrones, med Sean Bean och alla andra har en fårafetta på ryggen och frisyrgelé i medeltidsluggen inte riktigt har övertygat mig. Får väl tacka Ingo för sitt idoga kampanjande för serien, för det räckte utmärkt med inledningsscenen in i första avsnittet för att jag skulle bli såld.
Efter tre episoder på raken är några saker helt uppenbara;
1. Måste skaffa en varg eller åtminstone en varghund som husdjur.
2. Barbarer fortsätter se ut som gympumpade surfare.
3. Tyrion är så satans bra.
4. Vintern kommer.


 

 

 

 

 

#1 - - Ing0:

Winter is coming för jääävelen! ;)

#2 - - Maria:

Tyrion är bäst, ingen protest!

#3 - - S:



Jag var jävligt skeptisk när jag såg att det var "han från station agent" men tji fick jag, han är ju briljant i rollen. Han var ju min favorit i böckerna också, så det var extra kul att det blev så rätt.

Numera kommer Peter Dinklage alltid förbli "han från Game of Thrones".

Till top