Skrivet 2013

Publicerat / Permalink / 0

 

 

 

När jag kollar i backspegeln känns det som att året som gick mest ägnades åt att dela låtar på asociala medier och att aldrig har väl så lite egentligen åstadkommits. Men på något vis så blev det ändå en del satt på pränt även år tretton.

 

 

 


I mars släppte Eskapix sin antologi Brinn era djävlar! Brinn! där jag medverkade med novellen Casus Belli: Blodsoffer, vilken är en fristående uppföljare till Parabellum. I och med Casus Belli återvänder huvudpersonen Benjamin Albrektsson till det ockulta krigets frontlinjer på allvar. Brinn era djävlar! Brinn! finns recenserad hos; Swedish Zombie  och From Beyond

 

 


 I somras fick jag äran att medverka i Swedish Zombies första novellsamling  Bländverk som släpptes för gratisläsning som E-bok. Mitt bidrag, som heter just Bländverk var en novell som egentligen skrevs vid en flytt för omkring fem år sedan, men av någon anledning blev liggande i byrålådan tills redaktör Jonny Berg kom med förfrågan.
Bländverk kommer om allt går enligt planerna att släppas såväl i pappersform som talbok framöver, något som glädjer mig personligen då jag inte är vidare förtjust i läsning på skärm.
Recensioner av novellsamlingen finns att läsa hos bland annat Literature Connoisseur och Litteraturmagazinet

 

 

  


Och på tal om Swedish Zombie, så medverkade jag under december med två noveller på själva sidan. Den första, Ryggont är en omarbetad version av min debutnovell från Eskapix volym 5, 2008. Den andra är ovan nämnda Parabellum som tidigare varit publicerad i Eskapix volym 5, 2011.Bägge novellerna illustrerades av Jesper Holm.

 

 

 
 

Under hösten och den vinter som aldrig kom, gjordes det kolsvarta serier ihop med Janne Karlsson. Ett samarbete som stundvis var totalt uppslukande och samtidigt fungerade absolut friktionsfritt. Jag är rejält stolt över att se Janne makalösa bilder till mina ord. I skrivande stund letas det fortfarande förlag, men förhoppningsvis får jag skäl att återkomma till vårt hjärtebarn inom kort.

 

 

 

 

 

Till top