Super, valåret

Musik / Permalink / 0
 
 
 
 
 

Du har ditt märke på jackan
För att visa vad du tycker och står
Sen har du behov av att snacka
Så att alla verkligen förstår

Vilka frågor du anser är viktiga
Vilka saker det är som berör
Vilka åsikter som är riktiga
Plus vad det är för fel som vi gör

Det är så skönt att du har svaren
Det är så skönt att du vet vad du vill
Då kan jag fortsätta hänga i baren
Och beställa in en runda till

Du kan predika ditt evangelium
Byta åsikt om ett år eller två
Sen berätta för mig om hur fel det är
Att tro på saker som du trodde på då

Du tycker en fråga är väsentlig
Men snart har du glömt vad du trodde på
Vår värld är ju föränderlig
Du har glömt idealen du hade då

Jag står kvar där jag alltid stått
Enligt dig är det fel position
Trots att vindarna vänt och åren gått
Är jag ännu i opposition

 
 
 
 
 
 
Till top