Skrivet 2016

Publicerat / Permalink / 1
 
 
 
 
Året som passerade var ett kanonår på många sätt och vis, samtidigt som det i vanlig ordning innehöll både bakslag och motgångar. En sak var ekonomiskt. Häromåret färdigställde jag och Ingemar Roos ett illustrerat bokprojekt. Planer har smitts ett flertal gånger att självpublicera det hela, men på grund av ovanligt ojämnt penninginflöde – för att inte tala om viss lathet – är det idag lika avlägset som i fjol.


 
 

Skrivandet fortlöpte hela 2016 på Slaggprodukt, med en del riktigt bildsköna samarbeten:
Då världen...    En dag  Kult  Uruk  Trickster  för att nämna några.
I övrigt bjöds det nog på mer material på engelska än vanligt, med varierat resultat:
Heathen Child  Deflowered  So it began   Black Cat  med flera.

 

 

I juni släpptes serieboken Flyg fula fågel; skriven av Emma-Johanna Henriksson, Janne Karlsson och mig. Tecknad av de inre demonernas egen illustratör; Janne.
Bara månaden efter var det dags för e-boken Välfärdsavfall en samling med tre noveller, med omslag samt illustrationer av Ingemar Roos.
I november släpptes Cadials senaste seriebok om Roba från Uruk. Utöver att bidra på ett ödmjukt hörn med två texter fick jag nöjet att intervjua Cadial.  

 
 
 

Hösten präglades av en pajad axel som molande satte sina käppar i hjulet. Tack vare effektiv sjukgymnastik och skrivförbud under en period så kunde jag bidra med korrläsning eller snarare synpunkter åt en kollega, vars roman är tänkt att komma ut i pocketform i år.
Jag lyckades också slutligen slutföra en mindre novellsamling, även denna gång med omslag signerad Ingemar Roos. Fyra nya noveller plus en som tidigare varit publicerad. Sedan någon månad ligger den hos förlaget, medan jag putsar på detaljerna. Det är i skrivande stund inte klart när, eller ens om, samlingen kommer ut under året. Den som lever får, som bekant, se.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - e:

Uppfriskande med någon som klarade sig igenom mardrömsåret utan att gå under. Håller tummar och tår för novellsamlingen! =)

Svar: Tack vännen
Jag

Till top