2011-06-27

Allmänt / Permalink / 6


 
Att tända eld på en moské, synagoga eller kyrka är som att sända upp röksignaler till Gud.
"Du är inte välkommen här"




Jag bojkottade midsommar i år. Det är inte första gången och inget jag direkt ångrar, ibland blir det bara så antar jag. Har alltid tyckt den är lite jobbig med all sprit som midsommarafton kretsar kring, det är dagen då alla som i vanliga fall spottar i glaset ska dricka sig stupfulla, spela högstadielåtar och sitta i ett buskage, lipa och gasta i mobilen fyra på morgonen. Det enda som är värre är nyårsafton, då det till på köpet är smällkallt.

Taggad av Marvel 1602 läste jag en hel del serier, något som jag inte unnat mig på ett tag. Det var omläsning av Nemesis The Warlock jag inhandlade i fjol, med en påminnelse om att köpa fortsättningen någon gång framöver. O´neill och Mills - vilket radarpar!

Jag bläddrade igenom några hundörade sidor av utkastet till Köttets Undergång, CJ Håkanssons ännu outgivna bok. Det finns stycken markerade där som jag omedelbart försjönk i lika intensivt som första gången jag läste dem. Boken kommer revolutionera svensk skräcklitteratur, om den bara släpps lös någon gång.

Jag läste vidare i Metro 2033. Insåg att den inte är så mycket en dystopi som en hårdkokt fantasy i scifimiljö; Huvudpersonen är en ung kille på resa genom tunnlarna på ett viktigt uppdrag. Det finns olika små riken/stationsstater han måste färdas igenom. Det finns magiska kartor, spåmän och mytiska väsen. Fast man slipper kommentarer som, "Vad ser du bortom horisonten med dina alvögon?"

Jag hann också städa den muggiga källaren. Den är fortfarande muggig men nu halkar man inte längre på dammråttorna. Det kunde vara värre.





Ett citat så populärt att det hamnade på Berlinmuren









Till top