666

Publicerat / Permalink / 6





Ride the Electric storm
To the infected dawn
Nobody would believe... What we have spawned



Från träden i parken lyfte fågelflockarna i gigantiska svärmar, förmörkandes den grådaskiga solrundeln.
I villakvarteren hängde flaggorna på halv stång utan att någon hade en vettig förklaring till varför.
På Ryssgatan födde ett marsvin fram något missformat och onämnbart, som i hemlighet grävdes ned i den luckra jorden invid ån.
Postiljonerna som tvärnitade utanför min författarlya gick klädda i skumgummidräkter med cellofan för ansiktet.
Deras fordon var bepansrat i finskt bly och eternit. Mellan sig höll de en rabiesmittad dobermann i läderkoppel, som klippte med käftarna i tomma luften, vilt fradgandes. Ändå lyste fruktan genom cellofanvisiren likt gammastrålar medan de arma satarna halade ned sin oheliga last i min skälvande plåtlåda.
Njutningslysten stod jag i fönstret med morgongroggen i handen, ännu klädd i min drakmönstrade kimono av guld och purpur, betraktandes spektaklet. Den var slutligen här, nu fanns det ingen återvändo. Jag tömde det sista av glaset, iskuberna blev till splitter och sedan vattendroppar mellan mina spända käkmuskler.






Black cloud on the moon
Feels like the rain is coming soon
The way I feel tonight... You´ll never see me break



Jajamensan, med serier från Israels skummaste strandbarer och noveller från Linköpings mest ljusskygga lägenhetsområden, detonerade Eskapix i min brevlåda i förmiddags.... Mitt eget bidrag heter Parabellum, som snarare är nåt slags mörk fantasy än skräcknovell. Eller jag vet inte, avgör själva.
Känns fortfarande lika häftigt att se sina ord i tryck. Stolt över att vara en blygsam del av fenomenet Eskapix. Tack till Henrik som är den pulserande hjärnan bakom det häftigaste som hänt sedan Wahlströms gav ut Kalla Kårar.
Och ja; det är faktiskt så lämpligt att det här är inlägg nummer sexhundrasextiosex. Tiden far när man sitter och staplar bokstäver på varandra. En hälsning till alla som läst, kommenterat och inte minst kommit med ris & ros angående novellerna. Fortsätt gärna med det.



Beställ Ditt Bloddrypande Exemplar Via
Eskapix Nya Hemsida









#1 - - Titti:

Jag tänkte uppmärksamma mitt 666e blogginlägg men råkade blogga förbi det av bara farten.



Det här var ju ett perfekt sätt att uppmärksamma ett sånt viktigt tal. Ser fram emot att läsa din novell i senaste numret.

#2 - - pål:

Som en bekant som sysslade med new age sade en gång apropå något sammanträffande: Vad är det för energier som är på gång?



Jag har inte fått mitt nummer än, buhu! Ska bli kul att läsa din novell Stewe. Och Titti, jättekul att läsa en ny skribent.

#3 - - Cadial:

Grattis till annu en publicering; ska bli great

att lasa nar den kommer ner till Heliga Landet

(brukar tyvarr ta LANG tid...).

Jag har last ganska manga av dina inlagg, och blivit lite upplyst om det ena och det andra.

Tva saker som direkt slar mig ar partigenomgangen fore valet och musikrekommendationerna, inklusive Hank III (trodde forst att det var ett skamt och att country alltid naste lata...country).

Hat bra och fortsatt njuta av din plats i den doende solen!

Cadial

#4 - - Emma:

Kastar mig över den nu! :) Förväntade mig ingen rolig så orkade aldrig kräla mig ut ur lägenheten och kolla igår

#5 - - Anonym:

ingen rolig post*



Tycker också om att följa din blogg, kul med så många inlägg. Kommer dröja hundra år innan jag når upp till siffran själv

#6 - - Sundin:



Titti;

Haha, då har du legat i=)

Får se om vi får dela sidor i nästa nummer.



Pål;

Jag kan fresta dig med ett störtskönt utdrag från en av novellerna: "

Vi är de andra, de utkastade, de utsatta. Vi pekas ut som satanisterna som styckar era barn, skinnskallarna som förstör era fotbollsmatcher och invandrarna som våldtar era kvinnor."



Cadial;

Klart det tar sin tid att frakta volymer över golanhöjderna och förbi mossad, men den som väntar på nåt gott...=)

Hank 3 går utanför vanlig genrebeteckning, kul att nån blir tipsad=)



E-J;

Tipset är att spamma bloggen med musikvideor...



Till top