Veckans Fynd

Böcker / Permalink / 1





Jag sökte lä för snålblåsten hos röda korset. Där stod inte mindre än två välbevarade, inbundna exemplar av Den Förskräckliga Apan för tio spänn styck. Hurra! Min egen tummade och nötta pocket lånades ut till en vän för bra länge sen och sågs tyvärr aldrig till igen. Jag nöjde mig med den ena, vill ju ge andra en fyndchans. Apan var nog min första novellsamling av King och några av mina absoluta favoriter finns där. Tycker fortfarande Den Långa Resan och Flotten är skrämmande bra berättarkonst.
Hittade också Pär Lagerkvists Aftonland. Ska bli intressant, har bara läst Dvärgen av honom tidigare.











#1 - - Titti:

Gillar också Den förskräckliga apan. Själv fyndade jag ett hyfsat fint exemplar av Sommardåd på Röda korset för inte så länge sen.

Till top