Theroux

Film / Permalink / 0



Louis Theroux gör väldigt bra och ingående reportage/dokumentärer. Inte bara för att han väljer fascinerande ämnen och miljöer, utan för att han har ett sätt att komma de ibland frånstötande och inte sällan svårpratade intervjuobjekten in på livet.
Ovanstående klipp handlar om en familj/sekt av Jesustattare som hatar bögar mer än något annat, men deras åsikter också i övrigt är ganska... eh, unika eller vad man ska säga. Resten av delarna hittar du på youtube. Missa inte heller uppföljaren ”Americas most hated family– In crisis” som finns
HÄR i sin helhet.








Som förälder tror jag man ofrånkomligt kommer in på det där; vilka värderingar är rätt att föra vidare till sitt barn? Vilka av mina åsikter bör jag plantera och vilka bör jag tona ner? Det är ingenting som varken bekymrar blådårarna i förra reportaget lika lite som det här. Indoktrinering är något självklart.
Trots att jag sett inslaget med Lynx och Lamb tidigare, ryser jag lika mycket. Det är något högst perverst att se de små lintottarna sjunga framför välgaddade nazi-skins och heila i bilen med morsan. Som att bevittna ett övergrepp, vilket jag antar på sätt och vis det också är.







Miljön bakom murarna är i sig fascinerande, sen tycker jag Louis kommer närmare fångarna än många andra fängelsereportage jag sett. San Quentin, what good do you think you do do?







Till top