Avlyssnat

Allmänt / #metoo, kultur, podcast / Permalink / 0
 

Eftersom jag tycker Tankesmedjan är ganska kul så har jag testat att lyssna på succépodden Della Q där två fjärdedelar av Tankesmedjan ingår.
Della Q är dock totalt olidligt i sin helhet. Som det väl ska vara för min del; jag är ju knappast målgruppen.

Men vissa segment är däremot något av ett måste att höra, till exempel 50 minuter in i senaste avsnittet där panelen ingående avhandlar teveserien Landet Lyckopiller. Rekommenderas varmt att scrolla fram till.

 

Lyssna här: Fejkmarxisten Malcom Keyune

Istället för att rekommendera podden Markus & Malcom ytterligare en gång, så passar jag på att tipsa om Malcoms medverkan i God Ton™ istället. Det blir en dynamisk diskussion om marxism, konservatism och minnesvärda citat som ”Jag ser inte Ulf Kristersson som den som kan bära Sveriges börda på sina onaturligt breda axlar”.

 

En skakande intervju med Jaana Fomin - hustru till ett av offren som drabbades hårt av grova våldtäktsanklagelser i slutna Metoo-forum på facebook.
Det visade sig att den anonyma ryktesspridaren var feministen Alexa Wolf: ökänd för en starkt vinklad dokumentär och för att delta i en uppmärksammad kidnappning  där Alexa Wolf och hennes kumpaner intalade några sköra tonårstjejer att de måste fly från en mäktig sammanslutning av poliser, domare och politiker som våldtar och ritualmördar kvinnor – eventuellt med satanistiska undertoner.
Alexa Wolf dömdes för grovt förtal i juni i år, men mycket av skadan är redan skedd för Jaana, hennes man och deras familj.

 

 

 

 
Till top