Hat

Dikt och Rim / Permalink / 0








Jag vill inte betala skatt

Till deras välfärdsdemontage

Jag vill inte bidra ett skvatt

Till kyrkovälde och apanage


Varför göra rätt för sig

När de snor allt vad vi har

Till er värld jag tackar nej

Och går till närmsta bar


För jag hatar allt och alla

Som pröjsar denna stat

Jag hatar

Allt och alla

Älskar blott mitt eget hat


En verklighet jag såg

Bakom lögnernas fasad

Allt är bara båg

Och likt får vi står på rad


Jag valde någonting annat

Än det som till mig kom

Jag har aldrig stannat

Aldrig vänt mig om


För jag hatar allt och alla

Som i fållan bräker fromt

De pratar

Högt & vackert

Men i skallen är det tomt


Nej jag vill inte betala skatt

Men jag gör det ändå

Bara därför att

Det får min tid att gå


Men fastna inte i trancen

Glöm aldrig bort ditt hat

Bara ge mig chansen

Så ska jag blåsa denna stat


För jag hatar allt och alla

Som putsar deras silverfat

Jag hatar

Allt och alla

Min drivkraft är mitt hat






Till top