Jag Vet

Dikt och Rim / Permalink / 3







Jag vet

Jag måste skärpa mig

Sluta ljuga för dig jämt

Och när du talar ska jag inte spela döv

Jag vet att

Livet som jag lever

Mest liknar ett kasst skämt

Och att pantburkar snart är mitt levebröd



Jag vet

Att jag borde varit med

När du fyllde tjugefem

Och inte legat nånstans i parken medvetslös

Jag vet att

Jag lovade högt

Att gå raka vägen hem

Men varför blir du jämt så svartsjuk och nervös?



Jag vet att

Det är sent

Ska bara ut en sväng

Det är ju trots allt onsdagskväll i kväll

Jag vet att

Det var dumt

Att spy ner din nya säng

Men är det konstigt man mår illa av allt ditt jävla gnäll?



Och jag vet

Att du blev lack

När jag flashade mitt kön

Men det var faktiskt hon som ville se

Och det är sant

Jag drack upp A-kassan

och jag drack din halva lön

Men jag menar inget illa alls med det



Jag vet

Jag borde lyssna

På ditt skrik och gråt och tjat

Men det är inte lika lätt som du kanske tror

Och jag vet

Jag borde förstått

Att det blev en massa prat

När jag låg i sängen

Naken

Med din mor


#1 - - CJ:

HAHAHA!

#2 - - Ing0:

klockren. När spelar vi in videon? ;)

#3 - - S:



Ingo:

Jag har kamera, ska bara fylla backarna en vacker dag.

Till top