Motörskalle III

Musik / Permalink / 5



"Min favoritdrog är amfetamin, därför att det får upp mig i en bra sinnesstämning på scen.
Jag vet att det inte är bra för de flesta, men min metabolism verkar ha anpassat sig."





För er som inte sett A Headbangers Journey -se den!


Lemmy
är äldst och gör sig bäst som vanligt.


Gillar nya videon till Rock Out men den är inte lika cool som gamla Mördad av Döden

Ångrar faktiskt att jag inte tog mig till Gbg i år också...

Born to Lose - Out to Lunch


#1 - - svensson:

Droger och rock: Ozzy, som inte spottade i glaset, sa för sin del att han aldrig gick berusad upp på scen.

#2 - - Lotten Kalenius:

Har Vertigos Lenny-bok i bokhyllan. Kanske borde? Så mycket man borde.

#3 - - S:



Lennart:

Fan tro´t.

Sen har jag träffat många ozzyfans som är helt ovetande om att det är just Lemmy som skrev Mama I´m coming home, plus en del andra hits. Själv har jag ingen relation till black sabbath eller ozzy.



Lotten:

Vet inte hur kul den är om man inte är ett fan.

I vår kommer en genomarbetad dokumentär om Lemmy, antagligen bäst du väntar på den. Läs istället The Dirt - hedonism i sin renaste form.

#4 - - CJ:

Jag tycker the dirt är en bättre bok. Den står på egna ben och man behöver inte alls var speciellt intresserad av eller har någon sorts relation till Motley Crue.



Men Killed by Death är nog en av världens dummaste och häftigaste låttitlar. :)

#5 - - S:

The dirt är bästa rockografin verkligen, även om jag inte gillar bandet.



Lemmy har många sidor som textförfattare, jag är förtjust i dem alla, speciellt i den ordlekande, som i just Killed By Death och Eat The Rich.



"If you squeeze my lizard,

I´ll put my snake on you"

hahahaa!

Till top