Tips på Fantasy...

Allmänt / Permalink / 8


....eller faktiskt inte.
Men jag tyckte de här titlarna var bättre än originalen.

Så stäm mig.























Just Wheel of Time är faktiskt ett kapitel för sig. Började läsa hans följetong när jag var i tonåren... Jag härdade fram till bok 8? Bok 9? Då hade jag sedan länge tröttnat på sånt där skräp, men trodde fan det skulle ta slut nån gång. Men det gjorde det ju aldrig... Verket överlevde till sist även Robert Jordan själv.






#1 - - svensson:

"Characters Show Up" är min favorit också...

#2 - - CJ:

Det är så jävla kul att alla puckon som gillar Jordan, aldrig får reda på hur skiten slutar! :D

#3 - - stewe:

Svensson:

Ja, den är mkt passande. Det är inte så mycket att det var många karaktärer (det blev säkert några till efter jag lessnat helt) utan att de egentligen var tre-fyra olika karaktärer, alla andra var bara varianter på dessa.

CJ:

Å herrejävlar! Jag kollade på wikipedia, det finns alltså TJUGOTVÅ delar utgivna på svenska!!!

Jag skulle gissa på att jag läste min sista -del 7, tears klippa- nittioåtta, om jag ens läste klart den.

#4 - - Pål Eggert:

CJ: Eh,jo det får de. För någon annan - kommer som vanligt inte ihåg namnet - skall nämligen skriva klart serien. Jubla :D

Jag tror jag har läst c:a en halv sida av Jordans Wheel of time. Och någon Conanbok av honom. Conanboken var bara fruktansvärd. Tråkig och pinsamma sexfantasier (typ, en naken kvinna ramlar utför ett stup och fastnar i en gren med ena foten, varpå Conan kan liksom glo rätt ner i fittan på henne)

#5 - - Anonym:

hahaah! fan det bästa jag läst på hela dan Pål!

jag har nån jordan-conan-från från äventyrsspel. jag har för mig att jag inte gillade den men att den ändå var bättre än han sprauge eller vad han hette.



conan ska vara av howard.





#6 - - Pål Eggert:

Hmm, Conan Erövraren heter äventyrsspelsboken, och det är den jag syftar på. Visst, Jordan kan få med en på läståget, men när jag var klar så var jag bara besviken. Det är möjligt att sprauge var sämre, jag läste inte dem. Jag läste däremot äventyrsspels utgåva av Conan härskaren (roman av Howard)ganska nyligen. Jävlar vad bra den var.

Jag har inte börjat läsa conan på allvar förrän på senare år. När jag var ung fanns inte så mycket annan fantasy (på svenska) än ringtrilogin och conanserier, så jag läste alla conan jag kom över om och om. Så han kändes färdigläst, trots att jag inte läst originalen. En del var väl dessutom baserade på noveller som skrivits helt eller delvis av sprauge eller andra derivativa författare vilket gjorde att jag tröttnade på conan och hyborien.

Jag fattar inte att folk inte kan hitta på andra sword and sorcerygestalter, hur svårt kan det vara?

#7 - - Ing0:

haha jävligt kul! Jag är ju inte en stor fantasy-fanatst, så att göra lite narr av de präktiga författarna är ju skitkul:D

#8 - - Lotten Kalenius:

Underbart! "Remember the first five books? Like that." Haha. Kommer osökt att tänka på 47-bokserien (är ganska säker på att det är det totala antalet) Sagan om Isfolket. Jag läste fram till bok 21. Varför gör man så?

Till top