Lite om Gyo och andra serier

Serier / Permalink / 4



Ur samma perveterade hjärna som gav oss Uzumaki...


Så mina vänner...
Är det bara jag som andlöst inväntar nya numret av Eskapix? Nervöst och längtansfullt.

Under förmiddagen har jag gått bland kartonger och travar av serieblaskor.
Det retar mig att ingen ny hylla finns utan att jag får packa upp mina dyrgripar i garderoben istället... För det slår mig vilken skattkista man sitter på. Eller vad sägs om Sandman #57 i stort sett orört skick? Jävligt snyggt omslag. Blodregn, på den korta men ljuvliga tid Horst gav ut läderläppen, med lysande biserier som Question eller kanske främst Vigalante av Alan Moore. Groo´s berömda #100 nummer. Till våren blir det nog Traderadax, ingen idé att tjuvhålla på de enstaka godbitarna.

Kom att tänka på att jag inte skrivit vad jag tyckte om Gyo - av Junji Ito. Den är inte lika monumental som Uzumaki, men å andra sidan i stort sett bättre än det mesta annat jag läst på åååratal. Mer sci-fi, mer förklaringar till katastrofen som denna gång drabbar mänskligheten. Gillar början bäst, när stanken börjar. Helvrickat och obehagligt.
I utgåvan -som finns billigt att tillgå i två volymer via tex adlibris- finns även två bonusserier, smålustiga The principal Post och så den högst olustiga The Enigma of Amigara Fault
En suverän bonus som håller samma höga klass som själva huvudserien.








#1 - - Ingo:

Gyo verkar riktigt intressant. Kanske en tidig julklapp man ska skaffa sig?

Hoppas livet flyter på bra i nya huset!



RoOs

#2 - - Lotten Kalenius:

Den där serien har jag inte hört talas om, men ditt inläggs inledande bild fångar mitt intresse direkt! Ser underbart perverst och sjukt ut. Att jag inte hört talas om serietecknaren kan kanske bero på att jag nästan är oskuld i serievärlden, suck. Däremot plöjer jag för tillfället igenom volym 3 av Sandman, så jag är på god väg! Ska kolla upp Junji Ito, kanske bra julklapp till pojkvän?

#3 - - CJ:

Enigma of Amigara Fault är nog bland det obehagligaste jag läst. Kul att du gillade Gyo. Sekvensen med hajen är bra tuff.

#4 - - Stewe:

CJ:

Ja utan att vara speciellt klaustrofobiskt lagd är den sjukt obehaglig! Hajen var en favorit, men även den lite speciella cirkusen. Tack för tipset du!



Lolitan:

Det beror väl på vilken sorts kuf du är tesammans med? Den är pervers och härlig.



Roos:

Nu när jag tappats på blodigt var i några dagar och åter är på benen kan jag konstatera att jag inte bara trivs bra i huset, jag fucking löööve it. Inatt höll plågorna mig vaken och då var det gott att elda i öppna braskaminen och se om Pusher 2 och tre, liksom Don´t mess with the zohan och factotum. Såg även The squid and the whale - ganska okej skilsmässodrama om man är upplagd för sånt.



Till top