Carpe Noctem

Allmänt / Permalink / 4




"When it is truly time
and if you have been chosen,
It will do it by itself
And it will keep on doing it
Until you die or it dies in you
There is no other way
and there never was"
-Bukowski-




Ja knappt hann man beklaga sig över skrivkrampen igår, förrän den skrumpnade och dog.
Ibland räcker det tydligen att formulera problemet i ord för att åstadkomma en lyckad exorcism av både krämpor och monotonins malande apati. De trevliga tillropen i kommentarsfältet gjorde säkert sitt till.

Så natten fylldes åter av vässade fingertoppars steppdans över bävande små tangenter. Efter sessionen kunde jag äntligen sova den rättfärdiges sömn på en huvudkudde av samvete lent som sammet.

 

 

 

Bok av ballard nu beställd...

 

 

 

Idag belönade jag mig själv för min uppryckning med att avfyra en beställningsorder till blodsugarna på bokus. J.G. Ballard, som så sorgligt avled i dagarna, ligger inte bara bakom manus på en favoritrulle (Crash av Cronenberg) utan också två böcker jag läste för många år sedan vid namn Empire of The Sun och Cocaine Nights. Jag tyckte väldigt mycket om bägge två. Konstigt att jag inte plockat upp honom igen, men så blir det ibland och bättre sent än aldrig. Så Skändlighetsutställningen fick det såklart bli, liksom samma förlags diktsamling Hatsånger.

Vertigo är ett jävligt grymt förlag, och jag ser fram emot att läsa intervjun med Vertigomannen Edenborg himself i Eskapix Volym 8 som ska släppas lös nästa vecka.

Orsaken till att jag beställde från Bokus och inte min reguljära kran Adlibris var för att på Bokus fanns 2020 Vision av Jamie Delano. En serie som min vän CJ kallat Ett Måste, och då är det säkert så – han brukar ha bra smak. 

 

 

Födelsedagsbarnet...

 

 

Bland annat utnämnde han ju novellen Låt Den Fete Komma In till årets bästa för en tid sedan. Den Fete är ett skräckbuskisprojekt framavlat/inavlat/författat av både mig och Ingemar Roos, Den vandrande freakshowen och skräckskallen från Skåne som idag fyller år.

Smek in dig på Avgrunden och säg Grattis så blir han glad i skägget hela dagen vettja.

Grattis Ingo!

 

 

 

 

Här läser man helt gratis:

Låt Den Fete Komma In

Här hittar man Vertigo Förlag:

www.vertigo.se

 

 

 

#1 - - Ingo:

HEheeh jag tackarrr för alla varma ord. Perfekt att du kom igång igen med skrivandet! :)

#2 - - s:

äsch då, hoppas du fick en dunder födelsedag i väntan på den där balkongen.

#3 - - Pål:

Du är rolig du, knappt har du skrivit att du surar och har skrivkramp och så är du igång igen. Kämpa på bara.

#4 - - s:

tack pål, skrivkramp i nästan tre veckor gjorde mig lite ängslig=)

Till top