Tick Tack

Dikt och Rim / Permalink / 1

 

 

 

 

 

När jag går nedför gatan

Står ni där och glor

Jag vill bara vara ifred

Jag vill bara ha lugn och ro

 

Men ni håller inte käften

Jag hör era hån och rop

En dag så smäller det

Jag ska plocka er allihop

 

Tick Tack

Tick Tack

 

Jag mår allra bäst

När jag inte behöver vara med

Slippa umgås med andra

Och se alla falska fanskap le

 

De säger jag har ingen framtid

De säger jag förstör mitt liv

Men det här är vad jag föddes till

Det fanns aldrig nåt alternativ

 

Tick Tack

Tick Tack

 

Är så less på alla krav

Är så less på allt gnäll

Om jobb och jävla pengar

Om vad jag gjorde igår kväll

 

De säger jag är trubbel

Och ställer bara till besvär

Men jag gillar att supa

Jag gillar att knulla

Det är bara så det är

 

Tick Tack

Tick Tack

Snaran kring strupen

Känns så här

Tick Tack

Tick Tack

Napalm Inferno

Ett eldhav all min värld

 

När jag går nedför gatan

Står du där och glor

Du vill ha mina cigg och pengar

Annars vet du var jag bor

 

Du har en flashig kniv

Men jag har kängor utav stål

Jag har knogjärnet i fickan

Och stinker utav alkohol

 

Så kom igen din horunge

Hör du Ödesklockan slå

Du skulle bara veta

Det här är precis vad jag väntat på

 

 

 

 

 

 

#1 - - Emma:

Jäklar vad bra!

Till top