Castle Grayskull

Allmänt / Permalink / 3




By the Power of plastic...



Ja eller kassle grejj-sköll sade man nog på bred kronobergsdialekt då på åttiotalet.
De där små plastgubbarna, He-man, Skeletor (fast han hade jag nog aldrig) och den stora kattan var hela min värld en period.

Men mest önskade jag mig slottet, men det kom ju aldrig.
När jag sen var hemma hos någon år senare som hade ett sånt där slott, blev jag totalpaff
Det var ju bara plast och taffligt alltsammans.
Till och med värre än den jävla filmen med dolph lundgren.
Besvikelsen var stor.
I min skalle såg ju allt så grymt och storslaget ut.



#1 - - CJ:

Å denna kronobergska. Värsta dialekten i världen. Haha AC/DC=Ajsi Dajsi. Iron Maiden=Ajrån Majdän.



Men filmen som är så rolig! Jag skrattar så jag dör när Skeletor kallar in sina hantlangare, som alla ser helknäppa ut och utbrister förvånat: "What a strange bunch!"

#2 - - Ingo:

Hähä. Jag har Skeletor sittandes i min bokhylla. Han hälsar! :)

#3 - - S:



CJ:

hahaa, jag håller med. Speciellt där på gränsen till blekinge, fast riktig blekingska, abbekås o sjöbodialekt är fan inte fagert i öronsnäckan heller.



Halmstaddialekt är vidrig också med gök-bök (gurkburk) och khååt (kort dvs foton)

Annars gillar jag de flesta dialekter.

Filmen hade kanske varit skojig nu, jag blev ledsen i ögat som liten parvel iaf=)



Ingo:

Jag och Man-at-arms ska bara besudla teela, sen kommer vi och gör processen kort med den fan!

Till top