Jag Spottar På Din Grav

Allmänt / Permalink / 7



Volym 4 från 2007... Äntligen i min ägo! Typ..




"Var hon vid liv?
Jo, huden darrade, kroppen genomgick små knappt synliga spasmer av ofrivilliga kroppsrevolter. Kvinnans skalp var lika välpolerad som männens hade varit och glänste som en frukt. Hennes hull var format av repen som täckte henne, köttet vällde ut på sidorna om det, formade sensuella kurvor där inga kurvor normalt skulle ha funnits. Hennes kropp var vacker, nyskapad och återuppfunnen för ett nytt medvetande: köttets.

Det såg smärtsamt ut. Njutningsfullt.
Hennes armar var dragna bakåt och hon vilade på sina armbågar. Benen var ihopdragna till en skräddarställning, fötterna med fotsulorna pressade mot varandra var långt uppdragna mot ansiktet och vilade till hälften i kvinnans vanvettigt uppspärrade mun. Hennes ansikte var spänt till bristningsgränsen. Munnen utsträckt för att rymma invasionen av tår och fötter, pannan rynkad av ansträngning. Näsborrarna vidgades och slöts i regelbundna men plågade andhämtningar. Hon levde i allra högsta grad. Kvinnans nakna kön var framskjutet och riktat rakt mot Amanda, det var rakat och knottrigt av irriterad hud. Flugor krälade och surrade som besatta runt den doftande fittan.
En droppe slem träffade en pöl som bildats på stenarna."

-Utdrag från novellen Skrothögens Frälsare av CJ Håkansson-




Ja mina vänner...
Skrothögens Frälsare
i Eskapix volym 4 är inte bara en suverän titel, utan tveklöst en av de bästa svenska noveller som publicerats senare år. Den oroar och roar och kittlar dödsskönt om vart annat. Ett underbart litet stycke skräckonst av metallskrot och plågad sexualitet som utspelar sig i en kallhamrad njutningslysten mardrömsvärld.
Mycket noveller har det blivit senare tid för min del. Allt från Pål Eggerts Den Nostalgiske Guden (lysande) till Robert E Howards samlade skräckskrönor, som verkligen blandade högt med lågt. Men mest högt!





Jt Leroy...


I väntan på romaner och seriealbum som ska dimpa ned och andra romaner som jag står i bibliotekskö för, började jag häromdan i Ajvide Lindqvists novellsamling Pappersväggar. Jag som hade tänkt spara den till senare!
Första novellen var alldeles för lång och enformig, men det tar sig snabbt och andra novellen var riktigt bra på ett klassiskt men ändå eget vis. Jag tror jag kommer att gilla den här.





Svårfångad...



I filmväg känns allt dött nu, med lånat internet och en torrperiod i vad jag/vi vill se. Förutom säsong 1 av Simma Lugnt Larry (härlig översättning eh..?) har jag tittat ovanligt lite på teveserie senaste månaderna.
Jag letade febrilt efter en prisvänlig men ändå oklippt utgåva av I Spit On Your Grave, en film jag gärna både vill se om och ha stående i hyllan. Gick inte bra.
Men på tal om titlar, är just den filmtiteln exceptionellt bra.



 
#1 - - CJ:

Du vet att det där inte är JT, va? ;) Jag hoppas verkligen att den sanne JT lyckas ta sig ur deppträsket efter skandalen och sätta igång med att skriva igen. För hon är satans duktig, bedragare eller inte.

#2 - - S:

Höh?

Nej jag bara sökte på jt så jag tog för givet att det var rätt. jävla internet som alltid gör fel.

#3 - - CJ:

Nejdå, du har gjort rätt, det är JTs officella utseende. Men det är inte hon, utan en bedragare. JT är en pseudonym för en tjej som lurat i hela världen att JT är en TS-man och finns på riktigt. Flickan(?) på bilden är egentligen hennes kusin tror jag eller något sådant.

#4 - - S:

hahah, vilken schaman... Det hade väl varit skönt vissa dagar, att ha ett alter ego som tog hand om pressen och flödet av eskapixgroupies..

#5 - - Pål:

Boris Vian skrev romanen "Jag skall spotta på era gravar" 1946. Undrar om de som gjort filmen visste det.

#6 - - CJ:

S - Ja! Har du också problem med dem? De campar utanför min dörr och försöker slita av mig kläderna varje gång jag går förbi.

#7 - - CJ:

Förresten så är den svenska utgåvan av I Spit on Your Grave oklippt. Har för mig att den bara kostade en hundring eller nått.

Till top