Fallefälla

Dikt och Rim / Permalink / 0

 

 

 

 

 

 

Böj knä inför tronen barn

Din hjässa blottad

Enkom för mig

Bit hårt och bit djupt

Ända in till den knastertorra märgen

 

 

Låt tungan på benmjölet smaka

Mina multnade

Extremiteter

Alla hedna Gudars stoft

 

 

Samla aska inför stormvind

och låt glömskan

Regna ned

Du minns stenen

Där i cirkeln

Disablot för en sista trälsjäl

 

 

Kom in i min kammare

Min krypta

Kom in

Över tröskel Fallefälla

 

 

Se bakom draperiet

All ondskap vilar där

Korpvingar i skymningen

och vad de lämnat kvar

 

 

Jag möter din blick klar och ren

Så låt du din mötas tillbaka

Larver feta

Hala bleka

Sjuder i ögonhålan min

 

 

Den uråldriga kraften barn

Kyss kraniet och tänd ditt bål

Tvenne ögon

och ett ensamt

I sinad brunnsbotten ligger kvar

 

 

Du minns blodet

Förspillt till jorden

och den frälsare som inte fanns

Lägg dina gåvor

Invid tronen

Ge mig lite tordön innan du går

 

 

Ett rangel

och en benhög

Är allt som var och skall förbli

Stig ur kryptan

Skåda morgonrodnad

och en Gudinna förlorad försakad



Till top