Barbariskt

Film / Permalink / 3



"Flygande spjut och fallande bölja
Is, blott nattgammal
Orm i ring

Fä dör och fränder dö
Även själv
Skiljes du hädan
Men ett vet jag som aldrig dör
Domen över död man"
-Ur Havamal-



Nicolas Winding Refn gör vikingarulle.
Pushertrilogin står mig väldigt varmt om hjärtat, och den i skymundan satta Bleeder är också den väldigt sevärd.
Och trots att Refn´s senaste utflykt Bronson inte alls föll mig i smaken, vågar jag hoppas på Valhalla Rising och att Refn gör en tillräckligt skitig och karg rulle. Trailern ovan bådar ju gott med blod och ärrade bärsärker i det nordiska mörkret.
Nu gick jag aldrig och såg Antichrist som jag hade tänkt, kanske blir detta filmen som får mig att klämma mig ned i en biofotölj igen.






#1 - - Emma:

Lätt bio! Jag kom ju inte heller iväg på Antichrist. Det ska mycket till för att jag ska orka gå på bio numera. Mads Mikelsen hjälper ju till lite också, ehm...

#2 - - CJ:

Verkar tuff. Jag hade tänkt se Antichrist, men den här skitstaden visade den inte på bio speciellt länge.

#3 - - Pål:

Pusher goes chainmail. Det här verkar ju riktigt lovande.

Till top