Döden på Larvfötter

Böcker / Permalink / 3







"Vi hade sett tusentals människor dö. Kamrater hade hängts inför våra ögon. Människor som bar samma uniform som vi, hade vi sett bli skjutna, halshuggna eller hängda.
Vi hade varit utkommenderade som militära bödlar, sett kvinnor och män sparka i sanden, som färgades röd av deras blod, sedan tyska kulor hade sargat deras kroppar."


Lite Sven Hassel i skuggan av äppelträden i trädgården.
Ett iskallt glas citronvatten och en granit vit under läppen.
Känns som en bra start på dan!
Hoppas alla hade en trevlig midsommarhelg, själv tog jag det bara lugnt.
Umgicks med släkten litegrann, läste kingnoveller
och tog premiärdoppet i buktens bräckta vatten.







#1 - - Alice:

Jag är avundsjuk på din lata dag. :) Lata dig lite extra för mig också, är du snäll.

#2 - - pål:

Jag köpte SS-generalen på antikvariat nyligen. Kom att tänka på en kompis som alltid talade så mycket om Hassel. Vilka är hans bästa böcker?

#3 - - S:



A;

Jag ska göra det, när jag får chansen igen=)



Pål;

Detta är första hasselboken jag läser så jag har faktiskt ingen aning. Både CJ och Ingo har talat sig varma för böckerna, håkansson verkar ha gått i idé i väntan på mörkrets återkomst men Roos borde kunna svara=)

Till top