Flying Saucers Over Hollywood

Film / Permalink / 2






Ligger förkylder, pank samma dag som lönen kom. Men prisa fan, snart kommer skatteåterbäringen. Warlock the nemesis & BPRD 12 är beställda, liksom Tudors säsong 1 och Lawless Darkness förhandsbokat. Får se hur det blir med den sistnämnda, förra året förhandsbokade jag två plattor -behemoths och vaders- och bägge var något av en besvikelse efter nån dag/vecka av nyhetens behag. 
Tills vidare ser jag Ed Wood för femtielfte gången.
Jag är jätteförtjust i Burtons filmer överlag (även om han har lyckats med några outhärdliga; Kalle å chokladfabriken, sweeny todd) men Ed Wood är nog favoriten ändå. Tänk de gamla frankensteinfilmerna, Sjunde inseglet, Tjuren från Bronx, nosferatu, eller varför inte inledningen av von Triers Antichrist eller Coens The man who wasnt there.
Film i svartvitt är vackert helt enkelt.
Och filmen Ed Wood är utomordentligt vacker. Det ömsinta porträttet av Bela Lugosi, Patricia Arquette och hennes skeva framtand, och Depps Wood i kvinnokläder och med outtröttlig, ohejdbar entusiasm.






#1 - - Ingo:

En öl och en pris snus under läppen gör denna fredag till guld. Ha det gottans herr Sundin!

#2 - - S:



haha, säg inte jag fått dig tillbaka i missbruket med min lilla tågprilla?

Till top