Kalkonmannen

Film / Permalink / 9


Egentligen skulle det vara bara ett vanligt foto, men plötsligt lade Shyamalan
in en småfunerlig "twist" genom att oväntat peka på fotografen och glo skumt med ögona.


Jag har kanske inte sprungit men däremot småjoggat åt motsatt håll, de senaste gångerna jag sett namnet M. Night Shyalaman. Och inte på grund av skräck direkt.
Förutom att ha ett störtlöjligt namn har Night efter sin semilyckade skräll Sjätte Sinnet förpestat min tillvaro med både Signs, Unbreakable och megakalkonen The village. Hans senaste har jag inte plågat mig med, men har förstått på bekanta och ytligt bekanta att de var lika sugande som väntat. Frågan är hur en sån kille som Night fortfarande drar publik, varför han får göra mångmiljonsatsningar som The Last Airbender och kanske mest av allt; vilka tycker egentligen att hans filmer är nåt att ha.







#1 - - CJ:

Svenssons?

#2 - - S:



CJ;

haha, ja kanske. Men samtidigt är det svårt att veta vad dom egentligen gillar, och vad dom blivit tillsagda att gilla.

#3 - - Ing0:

Jag fick spader när jag såg The Happening. Skitdålig. M.Night.Shammalammadingdong borde satsa på en karriär som vägarbetare eller något annat. Det hade säkert gått bättre.

#4 - - sundin:



ingo;

haha, jag lider med dig och hoppas du åtminstone inte betalade för eländet.

Jag har inte sett happening och inte lady of the water heller, däremot fick jag storyn på sistnämnda förklarad för mig - och det räckte mer än väl.

#5 - - Anonym:



storyn förklarad?

Berättad, menar jag naturligtvis.

#6 - - pål:

Har inte sett någon av dem.

#7 - - Anonym:



Pål;

inte ens sjätte sinnet?

I see dead people är ju en modern klassiker bland repliker=)

#8 - - pål:

Det är alltid så, jag har inte sett/läst/lyssnat på det man ska ha sett/läst/lyssnat på :(



#9 - - Allamagoosalum:

Jag håller med. Han är hemsk. Det här tar emot att säga. Som satan alltså. Men hans senaste, The Devil, verkar vara intressant. Nu tror jag iofs att han "bara" ligger bakom storyn. Jag hoppas det i alla fall.

Till top