BB

Allmänt / Permalink / 3

 

 

Efter att awarden tagits emot gäller följande:
♦ kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
♦ tacka och länka till den som nominerade dig
♦ nominera sju andra bloggare och länka till dem
♦ berätta sju intressanta saker om dig själv

 

Omnämnandet fick jag av emma-johanna på Boktradition

Det här med bokbloggar har blivit senaste års kanske mest vitala undergroundkultur, och inte otippat har jag sökt mig till just den sortens bloggar som Boktradition där emma-johanna skriver passionerat och dissikerande om allt från japanska skräckserier till klas östergren. Jag tackar, bockar och säger Keep up the awesome wörk!

 


 

Sju bloggar jag gillar:

 

Turist i Tillvaron- sidan där jag snott absolut mest videos från senaste året. Den evige punkskallen Mikael Sörling har ångat på sedan tidigt åttiotal och verkar aldrig tappa stinget.

 

Världen ska Brinna - Ja Pål får vara med även den här gången, fast jag har länkat till honom i tid och otid senaste månaderna. Pål Eggert bloggar om sitt eget skrivande inom mörk fantasy och socialrealism, samhället och globaliseringeringseffekter, film, böcker och annat som faller honom in. Och han gör det Kanonbra!


Bokstävlarna- En blogg jag hittade till via just Boktradition, och förutom att skriva personligt och fängslande har bokstävels-anna också den goda smaken att skriva ofta och mycket om såväl serier som fantastik.

 

eskapix- används av redaktör Henrik Holmström både som ett nyhetsforum för eskapixläsarna, men också som brainstormingsutrymme där ideérna emellanåt far som lakritspopcorn från lockslösa grytor. Allra mest tycker jag dock om när Holmström använder tangentbordet som en kalashnikov och pepprar loss med febriga inlägg om allt från sjuttiotalets kultfilmer till franska cigaretter och roy orbinson.

 

ordverkstaden- Multitalangfulla Malin bjuder på teckningar, dikter, novell -och romanutdrag liksom samhällskritik och annat gott. Efter ett längre uppehåll är hon tillbaka, och det gör mig väldigt glad.

 

Cow Magazine- har länge funnits att följa på internet, men först på senare tid har Ted gått över till bloggosfären, vilket gör att uppdateringarna kommer allt tätare.

 

mia mäkilä- Favoritkonstnärinna som berättar om sin vardag i ord och bilder.

 

Sju saker om mig själv:


1. Jag gjorde mina första serier när jag var omkring fyra-fem år. Jag försökte mig på det skrivna ordet först i mellanstadiet där jag skrev en saga om ett djur som plågades svårt av sina ägare och sen dog. Ett pinsamt sentimentalt verk som inte så lite var inspirerat av Jack Londons Skriet från Vildmarken och Varghunden.

2. Av en slump upptäckte en kompis att om man håller handen mot skärmen till en jack vegas maskin och samtidigt i bardisken, får man en kittlande, smått behaglig elstöt genom kroppen. En sen kväll, under plötslig exprimentlusta fick vi för oss att testa om elstöten kunde fortplanta sig genom tre snubbar genom att vi höll en hand på varandras axel. Den siste i ledet fick dock den briljanta idén att istället för sin hand, pressa sitt ollon mot bardisken. Rekommenderas inte.

3. Innan jag skaffade familj hade jag ett marsvin som hette Helga. Hon var inte speciellt kelen, men brukade vissla och tjoande springa runt i buren när jag kom hem från jobbet, och det var ganska trevligt.

 

4. En gång följde jag med till det olidliga köpcentret ullared, och stressande förbi kom den rikskände uppdrag granskning-reportern janne josefsson. "Tjena Janne", sade jag. "Hej hej", sa han.

 

5. Min bästa kompis fick under kraftigt substansintag för sig att byta förnamn, så plötsligt hette han Lucifer Lars Daniel. Några år senare var det upprepade rättegångar som sköts upp då han inte dök upp, tills det slutligen bestämdes att rättegången skulle genomföras utan hans närvaro, varmed domaren konstaterade; "Det verkar som herr Lucifer inte har särskilt höga tankar om samhällets auktoriteter".

 

6. Omkring 88-90 bodde jag utanför piteå. Jag trivdes väldigt bra där, men vintrarna var evighetslånga, midnattssolen besvärlig och havet alldeles för kallt.

 

7. Jag är en ganska överbeskyddande förälder. Jag får ofta påminna mig själv om att släppa taget, uppmuntra de små att våga saker, leka ruffigt och vågligt. Kombinationen med en livlig fantasi gör ibland att jag ser en obehaglig film, eller läser en ryslig bok och får för mig att just det där kan ju hända ungarna. Blir det riktigt illa ligger jag sömnlös eller vankar omkring i timtal.

 

 

 

 

 

#1 - - Emma:

Kul att du svarade på den med! Ska kolla upp de där bloggarna jag har missat



Vad bra du var på att skriva intressanta saker om dig själv som faktiskt var roliga att läsa..:)

#2 - - pål:

Jag håller med. Roliga små anekdoter.

#3 - - S:



E-J & Pål;

Det var ju roligt ni tyckte det

Till top