En kät

Böcker / Permalink / 2



Senast lästa:
Flickan med bibelspråken, novellsamling av Piraten. Roligt språkligt på ett gammeldags vis. Blev ganska snabbt trött på de frejdiga skrönorna från sydsverige och kom att längta till Fridegårds statarlängor eller Fogelströms luskvartar. Kan inte släppa känslan av att Piraten mest är för de som tycker att Blandaren är finurlig eller rentav att Povel Ramels texter är genialiska. Brrr!

Senast köpta bok: Metro 2033.

Senast lånade bok: Häxan, novellsamling av Anton Tjechov.

Senast fådda bok: De Döda Fruktar Födelsen av Pål Eggert.

Favoritbokhandel: Röda korset eller myrorna köper jag oftast hos, annars Adlibris.

Favoritbibliotek: Malmö stadsbibliotek är fint att knalla runt i.

Antal lånekort: Ett.

Använder som bokmärke: Jag viker oftast hörnen.

Favoritmat/snack vid läsning: Ingenting, äta kan jag göra andra gånger.

Favoritdryck vid läsning: I grekland halsade jag flasköl till Bukowski i solstolen, annars gillar jag inte att dricka nåt när jag läser.

Favoritställe att läsa på: I min rottingsoffa!

På den sidan hålls jag i den bok jag läser just nu: 72.

Den här boken köper jag till en förälder: The Shining?

Den här boken köper jag till min bästa vän: Min bästis har läst en bok frivilligt i hela sitt liv - den förskräckliga apan av King- så det hade väl fått bli den.

Den här boken köper jag till en partner: Henry Millers I kräftans Vändkrets borde funka som uppvärmning.

Favoritgenre: Skräck borde jag väl skriva, men det är förbannat sällan något håller måttet.

Favoritformat: Pocket.

Författarfavorit: Många.

Den tjockaste bok jag läst: Musashi läste jag i min värsta japanperiod i tonåren, tog mig över ett år kommer jag ihåg, den var tjock saatan. Men väl värd att läsa.

Den tunnaste bok jag läst: Det vet jag inte.

Favoritljud när du läser: Lite sjysst musik i bakgrunden är mumma.
Tyvärr blir det mest barntjo samt tjim.

Favorittidning: Close-Up.

Prenumererar på: Close-Up.

Favoritbokblogg: Boktradition & Bokstävlarna.

Min sämsta läsning någonsin: Äh, det vete katten. När jag låg hemma sjuk en gång läste jag nån Virginia Andrews bok som var rena skiten. I regel läser jag inte vidare om det är kasst.

Mitt bästa bokminne: När jag var ung "patriot" och jobbade på ett butikslager snodde jag Fridegårds Svensk Soldat för jag uppfattade titeln som nationell. Den fick mig faktiskt in på rätt spår igen.

Senaste bokfyndet: Nån kingbok på röda korset tror jag.

Senaste impulsköpta bok: Seriebok, Marvel 1602 som jag faktiskt inte var helt nöjd med.

En bra bok att ge bort: Haha, som att det finns nån så generell att man kan ge den till vem som helst?

Bokgenre som jag undviker: Självhjälpseländet, tantsnusket och deckarskräpet.

Så gör jag med böcker som jag inte vill ha längre: Lämnar in på röda korset eller myrorna.

Så här håller jag koll på vad jag läst: I regel minns jag vad jag har läst, men har en hylla för olästa böcker.

Så här sorterar jag min bokhylla: Efter storlek och tjocklek på böckerna. Flera böcker av samma författare står givetvis bredvid varandra.

Nästa bok jag ska läsa: Jag har Kafka på Stranden liggande oläst, det får nog bli den.






#1 - - Emma:

<3

Borde sy ihop ett bokmärke åt dig någon gång. När jag lärt mig trä en symaskin, typ...



Läste den där 1602 när jag var i min värsta Gaiman-fas, men har inte läst så mycket marvel så poängen gick aldrig hem riktigt

#2 - - s:



Emma;

Haha, det hade varit snällt.

Nej, har man inte marvel i bagaget kan jag tänka mig att huvudpoängen går en förbi.

Till top