Samtidigt i Abbekås

Skräckbuskis / Permalink / 1




Jag känner inte längre igen staden jag en gång älskade.
Allt som en gång fanns har gömts undan eller rivits ned. Ersatts av brackiga kontorskomplex och stelbenta skrytbyggen. Skogsområdet där jag tältade som barn har fått ge plats för en väldig golfanläggning. De gistna kvarteren där vi bodde och kullerstensgatorna jag studsade över med min limpsadlade monark har bytts ut mot välputsade insatslägenheter och skavanklös asfalt. Bäcken där vi tog sommarens första dopp har torrlagts, hela skogsdungen skövlats och gett plats åt radhus med fjärrstyrda garageportar.
Efter en kväll av ymnigt marinelladrickande bredde jag ut mina fladdermusvingar och vinglade upp till golfanläggningen. Där fladdrade jag mellan banorna och hukade över så många hål jag bara orkade med min aperitifkrämade isterbuk.
"Här ska ni få se på Hole-in-One era satans klubbsmekare", viskade jag medan natten fylldes av Guanostank och sprakande gasljud.



Ytterligare en del i skräckbuskislegenden om fläskvampyren Argasi Dae och dansbandsroadien Frankie är under långsam produktion.






#1 - - ingo:

Hohohoo :)

Till top