Var försiktig med vad du önskar dig....

Film / Permalink / 2





Ikväll är det dags att se om två gamla rullar med "önskningar som för med sig fanskap" som huvudingrediens. Klassiker ska absolut inte nämnas i sammanhanget, men jag minns åtminstone Wishmaster 2 som rolig och skön förströelse. Överhuvudtaget var den där Djinnen en reko monstergubbe som lite oförtjänt hamnat i skymundan bland alla Myers och Kreugers.
Wishcraft
är det desto vagare hågkomst av, när jag ser på omslaget ringer inga klockor utan det blir mer ett konstaterande att för tio år sen försökte många skräckfilmer föra tankarna till Buffy för att nå ut till rätt målgrupp.













#1 - - fredrik:

Den första filmen, är inte det en Bram Stokergrej? 8) Jag har sett ettan. Har ett vagt minne av att författaren till skiten var Stoker.



Den är värd två timmar alltså? Bra. Då ska jag se den. 8)

#2 - - S:





Fredrik;

Vete fan, inte omöjligt att det är en stokerfigur. Fast historien är nog inte skriven av honom, utan mest löst baserad på hans berättelse gissar jag.

Jag har som sagt för mig att 2:an var både roligare och vassare, får se vad du gillar den.



Till top