Förvriden

Dikt och Rim / Permalink / 0





Jag bär ett ärr på bröstet
Där mitt hjärta en gång satt
Ändå är det vid Dödens bräde du finner mig inatt
Kom och se hur han spelar mig matt



Du vakar bakom grindar
För att kräva mig på guld
Mitt liv det är ett dagbrott där du vaskar efter skuld
Silar maggots i multnande mull



Själve satan stampar takten
Med bockafot och svans
För stråken över strängstall till en vild och yster dans
Aldrig vill jag mer nån annanstans



Jag ser dig spotta sladder
När du skitsnack vida sprider
Hur du ställer dig till doms när ångest hårt mig rider
Ännu en gång står sanningen förvriden



Är du sån som villigt följer
Igenom råttfångarens portal
Född död eller levande begravd; det är ett aktivt val
Att raderas ut i systemets marginal



Du ser mig gå längs väggar
Där trottoaren är för bred
Jag höjer stolt min nacke fast min väg är krum och sned
Som om jag vore något du inte är









Till top