Sidan 15

Böcker / Permalink / 4




Vi gav henne aldrig någon av de uppenbara och välförtjänta titlarna. Vi kallade henne bäst i hela världen på att laga mat.
Kanske var de andra historierna om henne alltför svåra att berätta. Eller kanske valde hon själv sin historia för att hon ville definieras som försörjare och inte överlevare. Eller också ligger kanske överlevandet i försörjandet: historien om hennes förhållande till mat härbärgerar alla andra historier som skulle kunna berättas om henne. För henne är maten inte mat. Den är fruktan, värdighet, tacksamhet, hämnd, glädje, förödmjukelse, religion, historia - och givetvis kärlek. Som om frukterna hon alltid bjöd oss vore plockade från de förintade grenarna på släktträdet.



Ur Äta Djur av Jonathan Safran
#1 - - ami:

vad vackert. är den boken bra?

#2 - - Sarah:

Fin blogg, ska vi följa varandra på bloglovin? :)

#3 - - SARA'S HEMLIGHETER:

I min blogg berättar jag om mitt liv och om saker jag varit med om – vill nå ut till andra i samma situation. Skriver bland annat om en våldtäkt, misshandel, missfall och mordhot.

#4 - - S:





Ami;

Nja, trots det fina citatet är jag inte såld.



Sarah;

Nej.



Sarah;

Okej.



Till top