Born dead and buried alive

Musik / Permalink / 0







På tal om någon som borde få en egen dokumentär gjord om sig; Peter Tägtgren. Demonproducenten som lockar band långväga till sin studio Abyss i skogarna utanför Ludvika. Som tatuerar in "holk" i eldskrift på pungen och avgudar Meduza med samma frenesi som han gör blytunga låtar med Hypocrisy och dunka-dunka med Pain. Hypocrisy utmärker sig inte bara genom sylvassa melodier utan att texterna ofta kommer in på ämnen som rymdvarelser och science fiction. Hur intresserad Tägtgren hade varit att medverka i en dokumentär kan däremot spekuleras kring. I C-U nov/09 får Peter frågan om en självbiografi:
-Det är en fransman som vill skriva bok om mig. Men jag tror inte jag vill det. Stackars människor som får läsa allt det där. Det känns också småtråkigt eftersom så många redan har gjort självbiografier. Jag vet inte vad man ska hitta på för att göra det mer speciellt.
-Kanske luktgnuggisar på utvalda sidor?
-Precis. "Så här osade mina kalsonger på turné 1993".





 

 

 

 

 

Till top