Skrivet 2014

Allmänt / Permalink / 3
 

Ett år som präglats av studier, men där det också producerats en del slagg i förbifarten. Min vän Ingemar Roos bidrog med en illustration till den något experimentella Vision 2020.

  Epok förlag, som under året både hann gå i graven och återuppstå, släppte antologin Bländverk i såväl pappersversion som talbok. Jag bidrar med titelnovellen. I augusti kom Epok ut med Mörkerseende där min Köldfödd finns med på ett hörn där också begåvade författare som Pål Eggert och Malin Rydén medverkar.

Jag har under hösten och vintern skrivit på några noveller som inledningsvis var tänkta att släppas som egenpublicering i någon form, som ett slags avslut men också avsked till den handfull som hängt med och uppskattat mitt skrivande under åren. Möjligen kommer resultatet i ut på förlag istället, den som lever får se.

Vad som däremot fortsätter är fler serieprojekt ihop med Janne Karlsson. Under året fick jag äran att medverka i både Love's an Infection och Frälsarens predikobok 4. Vi syntes också i tidningen Oberoende plus lade upp en del restmaterial och rena infall på bloggen.
Det stora och uppslukande projektet för året har varit det fortsatta arbetet med Vägsjäl som är planerad att utkomma på Eskapix förlag i februari. Nedanför följer trailern till boken.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Emma:

Avsked, vad är det du avslutar?

#2 - - S.:

Nä, jag slutar ju inte att skriva, däremot att medverka i antologier.

#3 - - Emma:

ok :-)

Till top