Stugsittarfredag

Musik / Permalink / 3

 

 

 


Orsak till Extas...

 

 

 

 

Som amfetaminpåverkade satanister som försöker spela punk år 1955, var det någon som sade. Vete fan om det stämmer, men Demented Are Go är fantamig ett av världens bästa band.

Här är Ingemar Roos favorit Funnel of Love

Och även jag anser den vara grymt bra. Ståbas som ger ståpäls. Att lyssna på DAG en hel dag gör mig festsugen, men beroende på att alla andra jävlar verkar ha ett liv och ligga sjuka och så, får jag väl ladda upp för ännu en stugsittarafton.

 

Och skön metal, Hellbilly och rocknroll i all ära, men det är fan bara riktigt svängig gatpunk som frambringar den totala konsumtionshysterin hos mig. Nästa helg har jag eventuellt fått levererat SSBs debut Från Början Till Slut, liksom Argy Bargys senaste The Likes of Us. Snacka om tunga killar som gör fet musik… Eller var det tvärtom? Skit samma -in i dimman lär det nog bli...

 

Ikväll ska jag åtminstone se Låt Den Rätte Komma In, som sägs vara bra. Eftersom jag gillade boken väldigt mycket, väntar jag mig ingenting. Den som lever får, som bekant, se.

 

Såg Hellboy 2: The Golden Army förra veckan. Ettan gillade jag mest för persongalleriet, HB själv var ju en omedelbar favoritkaraktär, och fast den inte var dålig, upplever jag den här uppföljaren som mycket bättre. Ett jävligt underhållande, vackert och storslaget äventyr.

Helt klart den bästa jag sett i avdelningen Fantastik/äventyr sedan Pans Labyrint. Av samme snubbe till på köpet.

 

Morsning.

 

 

Relaterade länkar:

 

Köp din Punk-Oi-Psychobilly HÄR


Låt den rätte komma in


Argy Bargy på Myspace


Watford Jon


Mer om musik

 

 

 

 

 

#1 - - ing0:

Skåål gamle stugsittare! :)

#2 - - stewe:



Pfff... Gnid du bara salt i såren din %¤#?£! Nej då, skojar bara - skål på dig.



sörplar julmust och torkar en bitter tår från kinden

#3 - - Anonym:

skriv gärna mner om street punk elr vad du tyckte om skivan ///T.D.

Till top